Intern
Enkel interne medewerkers

Ergonoom

Onbepaalde duur
20%
30%
50%
Dagdienst
Online solliciteren

Waar ga je werken?

Ben jij een enthousiaste, gedreven probleemoplosser met een passie voor het welzijn van onze medewerkers? Dan is deze functie op je lijf geschreven.

Samen met een team van fijne collega’s en onder de leiding van onze preventiemanager Henk, ga jij de uitdaging aan om de flow van goederen door het ziekenhuis te optimaliseren op een ergonomisch verantwoorde manier. Je gaat hierbij in gesprek met de medewerkers en zorgt dat de bewegingen op maat van de medewerkers zijn afgestemd. Het doel is om met kleine, maar krachtige stappen een grote impact te creëren op het (ergonomisch) welzijn van de medewerkers en tegelijk de processen efficiënter en doelgerichter te maken.

Je bent expert in ergonomische vraagstukken en hebt oog voor zowel fysieke als mentale belasting. Hierbij hou je rekening met: de houding, het manueel hanteren van lasten, repetitieve bewegingen, werkplekinrichting, comfort, werktijden, werkorganisatie, communicatie en kwaliteitszorg. Je implementeert hierbij verbeterprocessen en voorziet hiervoor de nodige opleiding.

Concreet gaat dit over

  • Hoe ergonomisch en optimaal transport organiseren binnen ons ziekenhuis
  • Hoe manueel heffen en tillen reduceren en aanpassen aan de uitvoerder
  • Inventariseren van stromen en bijhorende handelingen
  • Omgaan met afwijkingen in de processen die leiden tot meer belasting of fouten
  • Onderzoeken, documenteren en uittesten van mogelijke oplossingen om beter op maat van de medewerkers te werken
  • Bewustzijn verhogen rond de impact van de manier van handelen op vermoeidheid, belasting, letsels, kwaliteit, efficiëntie,…
  • Technische oplossingen bij de medewerkers brengen en ingang laten vinden (bv ergonomische (kar-)trekkers, stapelen in droppunten, …)

Wat zijn jouw troeven?

  • Bovenal ben je gepassioneerd om onze medewerkers optimaal te laten functioneren.
  • Je behaalde een bachelor waarbij je een sterke basis rond ergonomie verwierf, of behaalde je een gelijkwaardige bagage door ervaring. 
  • Je bent een enthousiaste doener met praktisch redeneringsvermogen, ervaring in ergonomie en sterke communicatievaardigheden.
  • Je bent empathisch, service- en klantgericht, met een goede kennis van Microsoft Windows.
  • Jouw sterk analytisch vermogen en probleemoplossende vaardigheden zorgen ervoor dat je nauwkeurig een veelheid aan informatie kan verwerken zonder het overzicht te verliezen.
  • Je geniet ervan om samen te werken maar ook zelfstandig werken geeft je energie.

Wat kan je verwachten?

Praktisch 

  • Een contract van 20% tot maximaal 50% (afhankelijk voorkeur kandidaat) 
  • Loon: categorie 13 (IFIC, PC 330). Afhankelijk van het aantal jaar anciënniteit dat we kunnen toekennen ligt jouw loon tussen 3003,64 euro en 4466 euro bruto per maand voor een voltijdse tewerkstelling. 

Extralegale voordelen

  • Toegang tot een voordelenwebsite met tal van kortingen (Benefits at work).
  • Je geniet bij ons als medewerker van een driegangenmenu in onze bistro voor €4,5. Wil je thuis iemand gelukkig maken met een lekkere maaltijd? Er zijn ook meeneemmaaltijden.
  • Fietsvergoeding (€0,35 per km heen/terug), tussenkomst woon-werkverkeer of gratis openbaar vervoer.  

Even uitrusten…

  • 25 verlofdagen en 12 recuperatiedagen voor een voltijdse tewerkstelling.
  • Een extra vrije dag per maand vanaf 45, 50 en 55 jaar.

We investeren in jou

  • Onthaal- en terugkomdag voor nieuwe medewerkers.
  • Ruime leer- en opleidingskansen.

Laten we kennismaken

Heb je vragen over onze vacature? Contacteer ons:

Is je interesse gewekt? Solliciteer dan online. Wacht niet om te solliciteren. Zodra we een geschikte kandidaat hebben gevonden, sluiten we de vacature af.

Gesolliciteerd? Je krijgt automatisch een bevestigingsmail van ons. Ontvang ten laatste een week nadat je hebt gesolliciteerd meer nieuws. 

Deel op