Taken en verantwoordelijkheden:
- Als strategisch inkoper medisch/facilitair materiaal ben je het eerste aanspreekpunt voor interne klanten en zorg je ervoor dat zij weten dat ze vlot bij jou terechtkunnen voor de voorbereiding, uitwerking en opvolging van aankoopcontracten.
- Je kan de wetgeving rond overheidsopdrachten in een ziekenhuiscontext correct toepassen.
- Je bent op de hoogte van elke wijziging in deze wetgeving en licht ook telkens je collega-inkopers in.
- Je volgt de marktevoluties op de voet en beheert de contracten van a tot z.
- Jouw grondige analyse van vragen van interne klanten, leidt je tot de beste oplossingen.
- Met jouw talent voor administratie behandel je publicatieberichten, bestekken en gunningsverslagen als een pro.
- Je stelt kritische vragen, maar je weet tegelijkertijd het overzicht te bewaren en beknopt te synthetiseren.
- Je vergelijkt de voorwaarden van verschillende leveranciers en evalueert hun prestaties op basis van de operationele informatie die de assistent-inkopers aanreiken.
- Je voert prijsonderhandelingen om prijs-kwaliteit de beste deal uit de wacht te slepen.
- Je staat zowel interne klanten als externe leveranciers vlot te woord en kan waar nodig voet bij stuk houden.
- Je bent een verslaggever van successen en uitdagingen, waarbij je nauwkeurig rapporteert aan de manager inkoop en altijd op zoek bent naar verbeteringen.